Receptia unei constructii – acte si proceduri

Receptia unei lucrari nu inseamna ca proprietarul consemneaza ca noua constructie este gata si se poate muta. Se refera la o componenta din sistemul de calitate in constructii, este un act in sine care cuprinde declaratia investitorului, care preia fara rezerve lucrarea. Acest act are rol de dovada ca executantul si-a facut treaba, a respectat toate obligatiile conform contractului. Acest act este realizat conform legii in vigoare, legea nr. 10/1995.

Cum se realizeaza receptia in cazul constructiilor noi sau renovate

Ceea ce unii poate nu stiu este ca receptia unei constructii se va face atat la proiectele noi, cat si la cele asupra carora s-a intervenit partial, la cele unde au avut loc reparatii capitale, consolidari sau modificari de tip extinderi.
Receptia se va realiza pe toata durata de executie, pe categorii de lucrari. Exista normative diferite de cel al constructiilor si cel al instalatiilor aferente constructiilor. Totodata trebuie precizat ca inainte de a incepe lucrarile de finisare trebuie facuta receptia la structura de rezistenta.
Receptia se face in doua etape:

• La terminarea lucrarilor

Executantul comunica in scris ca a terminat lucrarea, asa cum era prevazut in contractul dintre parti. Investitorul numeste comisie de receptie, iar aceasta trebuie sa fie alcatuita din minim 2, poate avea 5 sau pana la 7 membri, depinzand si de cat de complexa este constructia respectiva pentru care se face dosarul de receptie.
De asemenea este necesar de precizat ca e obligatoriu sa existe un delegat al administratei publice locale. Timpul maxim de organizare in acest sens este de 15 zile de la primirea notificarii, comunicand ulterior data aleasa.
Atunci cand se face receptia, executantul, dar si proiectantul au calitatea de invitati si vor prezenta dosarul de receptie cu toate actele necesare.
Comisia este cea care isi face treaba aici. Va examina, cercetand la fata locului, cum se prezinta constructia, analizand si documentele continute in cartea tehnica a constructiei. Se va tine cont si de prevederile din autorizatia de constructie, avize si alte documente, ce conditii au fost impuse de autoritatile competente si cum au fost respectate exigentele, legile, contractul. Va conta si termenul de executie.
Se va realiza un proces verbal
Dupa ce comisia realizeaza examinarea, va consemna observatii si concluzii intr-un proces verbal ce va fi predat in 3 zile lucratoare catre investitor. Conform acestui document pot fi oferite recomandari de admitere, cu sau fara obiectii, se poate amana sau respinge lucrarea.

• Receptia finala

In acest caz vorbim despre nevoia de a convoca, de catre investitor, receptia, la nu mai mult de 15 zile de la expirarea perioadei de garantie a constructiei. Acum participa atat investitorul, cat si comisia de receptie desigur, proiectantul si executantul.
Pot fi cerute expertize, acolo unde se constata ca sunt vicii. Ca si in cazul de mai sus explicat, se intocmeste raport in care pot fi trecute recomandari, poate chiar respingerea lucrarii daca aceasta nu corespunde cu exigentele pe care le are investitorul.
Totusi ce se intampla cu acele constructii care sunt respinse?
Vor fi puse in stare de conservare, cheltuiala fiind suportata de investitor. Nu va fi utilizata in niciun fel.

Acte necesare la receptie

• Cerere tip, formular F15.
• Autorizatia de construire si documentele aferente.
• Referatul de la proiectant.
• Certificat de performanta energetica.
• Releveul.
• Cartea tehnica.

Prin aceasta receptie toti cei implicati isi asuma raspunderi, de la investitor la diriginte de santier, proiectant si executant.

Smart Home Concept poate acoperi mare parte din serviciile de care sunt necesare la constructii, singurul birou de proiectare ce isi asuma sa ofere chiar si banii inapoi daca sunt nemultumiri din partea investitorului. Va asteptam in cadrul paginii noastre pentru a descoperi cu ce va putem fi de ajutor.

About the Author

avatar
  Aboneaza-te  
Notificare